ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬パース大学紀要
  3. 第29号

Approach and Issues of Basic Nursing Practice II during the COVID-19 outbreak

https://paz.repo.nii.ac.jp/records/2000295
https://paz.repo.nii.ac.jp/records/2000295
1f56ac9c-1b1c-4f35-ad42-fd41b4c099b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
PAZ29-08.pdf PAZ29-08.pdf (612 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-02-21
タイトル
タイトル Approach and Issues of Basic Nursing Practice II during the COVID-19 outbreak
言語 en
言語
言語 eng
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル COVID ─19流行下における基礎看護学実習Ⅱの取り組みと課題
言語 ja
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic nursing practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 approach, issue
著者 上星, 浩子

× 上星, 浩子

en JOBOSHI, Hiroko

ja 上星, 浩子

Search repository
長嶺, めぐみ

× 長嶺, めぐみ

en NAGAMINE, Megumi

ja 長嶺, めぐみ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 On-site practical training is a crucial learning opportunity for students to acquire nursing practice skills. However, in 2020, due to the global outbreak of COVID-19, nursing training institutions across the country have suspended the practical training at some facilities and shortened the practice hours. This paper reports on an analysis of outcomes and achievement in the training objectives in the students who had to switch to on-campus training due to the suspended on-site training. One of the reasons why it did not cause a great difference in the student self-evaluation, was that they had an opportunity to see the actual patients on site even only for one week. The students gathered information from the actual patients, observed them, and then planned and delivered the nursing assistance suitable to their conditions, which unlike on-campus exercise using SPs and case studies, was thought to lead to the achievement in the training objectives and the better learning outcomes.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 臨地実習は看護実践能力を獲得していく上で、非常に重要な学習といえる。しかし、2020年度はCOVID─19の世界的な流行をうけ、全国の看護師養成機関において一部施設の実習中止や実習時間の短縮等を行っている。本稿では、臨地での実習継続が不可能となり、学内で代替実習を行ったグループの学生の実習の学びや実習目標への到達状況について分析を行ったため報告する。今回、学内でSP を使った実習が臨地と近い形で行え、学生の自己評価に大きな差異を出さなかった背景には、1週間だけでも臨地で実際の患者の様子を見られたことが大きい。学生は実際の患者の情報を収集し見学した上で、計画を立て実際の患者に状態に沿った看護援助の提供が、単なる紙上事例とSP を使った学内演習とは違い、実習目標の達成に繋がり、学生の学びとなっていたと思われる。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Note
書誌情報 群馬パース大学紀要

号 29, p. 67-78, 発行日 2023-03
出版者
出版者 群馬パース大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1880-2923
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12090888
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:23:30.186205
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3